БЕЗПЕКА ЛОГІСТИКИ | АВТОМАТИЗАЦІЯ КОНТРОЛЮ

0
107

Україна ще далека від технологій безпілотних вантажоперевезень, давно тестованих в Німеччині, Японії, США, Китаї. Однак автоматизація контролю та безпека логістики – актуальні.

Системою GPS-моніторингу переміщення автомобіля в режимі реального часу вже нікого не здивуєш – в Україні вона використовується навіть на побутовому рівні.

Автор: Сергій КРАВЧУК, провідний технічний фахівець групи компаній СТЕЛС-1

В межах систем GPS-моніторингу на корпоративному рівні детектори, трекера, «маячки», встановлені в автомобілі, за допомогою ретрансляції на зовнішній сервер сигналів ГЛОНАСС/GPS/GALILEO/BEIDOU в режимі on-line:

  • визначають локації транспортних засобів з точністю до п’яти метрів;
  • передають інформацію про збереження та навіть зміни стану вантажів;
  • дають вичерпні звіти-історії про пересування (швидкість, час, кілометраж), зупинки, витрати палива;
  • можуть бути інтегровані до системи пультової охорони з можливістю швидкого реагування професіоналів фізичної охорони на інциденти при транспортуванні (зокрема, за натискання “тривожної кнопки” водієм або експедитором).

Навіть ці відносно нескладні – як насьогодні – системи захисту і контролю транспортування можуть істотно підвищити рівень безпеки логістики. Впровадження сучасніших систем відкриває нові опції захисту і контролю, в низці випадків забезпечуючи обмежене дистанційне керування автомобілями.

АВТОМАТИЗАЦІЯ КОНТРОЛЮ

Навігаційно-інформаційні програмні модулі на базі супутникових систем удосконалюються постійно. Сучасні платформи в режимі реального часу:

  • інформують про відхилення автомобілів від запланованих маршрутів, а також про несанкціоновані зупинки
  • у разі виїзду за межі певної зони – блокують двигун
  • узагальнюють відомості про пересування, пропонуючи варіанти його оптимізації
  • повідомляють про спроби несанкціонованого втручання і блокування сигналу (будучи захищені від “глушіння”) etc.

Інтеграція таких платформ до системи прийняття управлінських рішень практично виключає нецільове використання автомобілів співробітниками підприємства, сприяє економії палива та інших витратних матеріалів, дає можливість своєчасно та адекватно реагувати на позаштатні ситуації, сприяє контролю робочого часу персоналу.

При цьому вдосконалюються не тільки платформи, але і самі трекери. Нові для України мультифункціональні DSF-22, наприклад, забезпечують контроль витрати палива 24/7, сигналізують про крадіжку пального (хвилина в хвилину, за фактом «зливу»), дозволяють дистанційно блокувати двигун. Наявні на українському ринку і датчики, що передають відомості про доступ до вантажу, його збереження, зміну стану, температурний режим транспортування etc.

Для додаткового контролю в салоні авто і вантажному відділенні встановлюють відеореєстратори. А практично всі сучасні охоронні «маячки» (DSM-4, наприклад) при гранично мінімальних розмірах (що робить їх непомітними) оснащені автономним живленням (що забезпечує надійність і тривалість їх експлуатації).

Повний текст авторської статті: Журнал головного інженера №4, квітень 2019

У складських приміщеннях, в пунктах пропуску (ввезення-вивезення продукції), в місцях комплектації і зважування для автоматизації безпеки і контролю встановлюють радіочастотні контролери, що зчитують інформацію про вантажі, що перевозяться з відповідних RFID-міток. Мікросхеми транспондерів (площею 1 кв. см) вміщають десятки кілобайт інформації, що зчитується навіть через упаковку вантажу, незалежно від розташування міток. Будучи захищені унікальними ідентифікаторами від підробок; надміцні і стійкі до вологи і забруднень; маючи опції сигналізації (наприклад, про пошкодження) – RFID-мітки виявляються ефективними при забезпеченні захисту від крадіжок.

А ось сучасні операційні комплекси – “мізки”, яких зчитують показники сотень транспондерів, оперують безпілотними автокарами і десятками відеокамер одночасно, а також системою контролю і управління доступом – це наразі далека від України реальність. Одна з причин – дорожнеча обладнання та ліцензійного софту.