Про важливість контролю стану транспортного засобу, вантажу, що перевозиться, і про інші нюанси, які необхідно враховувати перед кожним конкретним виїздом.
Багаторічний досвід охорони перевезень вантажів засвідчує, що найбільше суперечок (в тому числі – судових) між відправниками та одержувачами виникає саме через пошкодження вантажу під час перевезення, найчастіше – некоректно закріпленого. Відповідно, в кожному окремому випадку не буде зайвим заздалегідь врахувати відповідність, наприклад, системи встановлених кріплень характеристикам вантажу. Особливо, якщо йдеться про транспортування нестаціонарних та/або небезпечних вантажів, перевезення яких регламентується. Ігнорування таких нормативів у разі надзвичайної ситуації неминуче призведе до неприємностей.
Автор: Сергій КРАВЧУК, провідний технічний фахівець групи компаній СТЕЛС-1
Невідповідність транспортного засобу характеристикам вантажу, що перевозиться, перевищення допустимої ваги, відсутність товарно-транспортної накладної – це далеко не повний перелік нюансів, на які може звернути увагу патрульна поліція України, аж до затримання авто.
ЕКСПЕДИТОРСЬКИЙ ФАКТОР
За правильної організації логістичної системи за кермо сідає водій із посвідченням необхідної категорії – здоровий, який відпочив і цілком тверезий. Останнє досягається, поміж іншого, шляхом впровадження на підприємстві приладового контролю алкогольної, наркотичної та психотропної інтоксикації. Як варіант – використовуються експрес-тести. Такий контроль (плановий і позаплановий) повинен регулярно здійснювати і обов’язково документувати (в тому числі – за допомогою відеофіксації) спеціальний співробітник. Одна лише можливість проведення такої перевірки може стати ефективним профілактичним заходом і підвищити рівень безпеки транспортування.
Маршрути ТЗ (за потреби – і їх варіанти) завчасно і детально плануються. При цьому враховуються не тільки відстань і орієнтовний час перевезень, але і ступінь завантаженості транспортних розв’язок; і локації зупинок (бажано, щоб водії відпочивали в заздалегідь визначених місцях з охоронюваними парковками); і дрібні особливості інфраструктури (розташування АЗС, СТО тощо); і багато інших нюансів. Будь-яка дрібниця в разі позаштатної ситуації виявляється вкрай важливою.
Водій і експедитор ТЗ повинні бути заздалегідь поінформовані і проінструктовані про характер вантажу, що перевозиться, можливих маршрутах руху, порядку і способах координації з диспетчером (відповідальною особою компанії), дій в разі виникнення будь-якої було позаштатної ситуації. На таких інструктажі ні в якому разі не повинні бути присутніми сторонні (особи, які не мають прямого відношення до транспортування). Водій та експедитор також повинні дотримуватися конфіденційності.
При транспортуванні цінних вантажів доцільно використовувати броньовані автомобілі, оснащені спеціальними комплексами радіохвильового “глушіння” (проти дистанційних детонаторів вибухівки), а також використовувати охоронний супровід. Не зайве в таких випадках подбати про те, щоб автомобіль був оснащений системою контролю втоми водія. Така система, щонайменше, сповістить його про можливе погіршення стану або навіть автоматично посприяє уникненню ДТП.
- ПОЧАТОК ПУБЛІКАЦІЇ
- БЕЗПЕКА ЛОГІСТИКИ | УНІФІКАЦІЯ АВТОПАРКУ
- БЕЗПЕКА ЛОГІСТИКИ | АВТОМАТИЗАЦІЯ КОНТРОЛЮ
Повний текст авторської статті: Журнал головного інженера №4, квітень 2019