* The European New Car Assessment Programme формує уявлення про рівень безпеки низки моделей автомобілів. Уточнюючи, що всі ситуації аварій врахувати неможливо

На ОФІЦІЙНОМУ САЙТІ EURO NCAP (зокрема – в його російськомовній версії) є спеціальний сервіс: через введення моделі автомобіля користувач може отримати відомості про рівень його безпеки. Також передбачена порівняльна оцінка безпеки авто в залежності від обраного класу, згідно з дослідженнями та методологією Euro NCAP.

ОФІЦІЙНИЙ САЙТ EURO NCAP: ЯКИМ Є СТУПІНЬ БЕЗПЕКИ ВАШОЇ АВТІВКИ?

Euro NCAP – Європейська Програма Оцінки Нових Автомобілів заснована в 1997 році. Наразі має підтримку автомобільних, а також споживчих асоціацій у всіх державах Євросоюзу.

Euro NCAP спеціалізується на проведенні незалежних краш-тестів авто, оцінці систем активної і пасивної безпеки. З 2009 року формує зведені рейтинги безпеки автомобілів, згідно наступних критеріїв:

  • захист дорослих (водія та дорослих пасажирів)
  • захист пасажирів-дітей
  • захист пішоходів (включно з велосипедистами)
  • пристрої забезпечення безпеки.

Euro NCAP звертає увагу: рейтинг безпеки не може врахувати всіх можливих в реальності ситуацій. Також актуальність даних випробувань має певний часовий діапазон – процедури випробувань постійно оновлюються в міру вдосконалення технологій. З урахуванням цього оцінки Euro NCAP можуть слугувати деяким орієнтиром безпеки автомобіля, оскільки дані випробування в спрощеному вигляді представляють основні моделі реальних аварій, які можуть призвести до травм або смерті водія та пасажирів автомобіля, а також інших учасників дорожнього руху.

Інтерпретація актуальної п’ятизіркової системи Euro NCAP:

  • Безпека 5 зірок: Хороший за всіма показниками рівень протиаварійного захисту. Хороша оснащеність надійними технологіями запобігання зіткнень.
  • Безпека 4 зірки: Хороший за всіма показниками рівень протиаварійного захисту. Можлива наявність додаткових технологій запобігання зіткнень.
  • Безпека 3 зірки: Рівень захисту водія і пасажирів – від середнього до хорошого. Відсутні технології запобігання зіткнень.
  • Безпека 2 зірки: Номінальний рівень протиаварійного захисту за відсутності технологій запобігання зіткнень.
  • Безпека 1 зірка: Гранично низький рівень протиаварійного захисту.

Від 2016 року деякі автомобілі, протестовані Euro NCAP, класифікуються двома рейтингами. Перший – базовий – заснований на автомобілі, укомплектованому тільки обладнанням забезпечення безпеки, що є стандартним у всьому діапазоні моделей у всіх 28 країнах Євросоюзу. У цьому рейтингу відбивається очікуваний рівень безпеки автомобіля, що продається в будь-якій країні ЄС. Другий рейтинг – опціонний – грунтується на автомобілі з додатковим «пакетом безпеки», який може пропонуватися споживачам в якості додаткової опції.